Які податки платитиму українці за свою нерухомість у 2018 році

Скільки Вам доведеться заплатити державі за свою квартиру чи будинок у нинішньому році?

Дана стаття буде цікава абсолютній більшості осіб, які мають в Україні будь-яку нерухомість, відмінну від земельної ділянки. Сьогодні ми розберемося з тим, хто, скільки, як і коли має платити податки за нерухомість, які умови чи пільги є і коли вони діють. Вся інформація подана у даній статті відповідає нормам Податкового кодексу України та іншим нормативним актам, що регулюють суспільні відносини у даній сфері.

Супровід питань з нерухомості адвокатом

Як визначити скільки потрібно платити податків за свою нерухомість?

Суму податків до сплати для фізичних осіб визначає контролюючий орган у даній сфері і присилає вам повідомлення-рішення в якому вже буде визначена сума. Для юридичних осіб процедура інша – вони самі розраховують суму, адже в кінці року будуть подавати декларацію. Проте і фізичні особи для себе можуть порахувати розмір податків, аби контролювати цей процес і в разі помилки оскаржити дії податкової.

І так, який же розмір податків потрібно сплатити? Розраховується розмір податків простою арифметикою: для кожного населеного пункту міська, селищна, або рада територіальної громади визначає ставку податку, проте вона не повинна перевищувати 1,5 відсотка розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, за 1 квадратний метр бази оподаткування, тобто за кожен квадратний метр від загальної площі об’єкту нерухомості. Для Києва ця ставка наприклад 0,75% мінімальної заробітної плати станом на 01.01.2017 року, тобто 24 грн за кожен метр квадратний. Далі проста арифметика множимо 24 на кількість квадратних метрів. Проте є ще декілька нюансів.

Юридичні консультації з нерухомісті від кваліфікованих фахівців

Які є пільги на сплату податку на нерухомість?

Законодавець вирішив питання про пільги в сторону громадян, адже кожен з вас не сплачує податки за певну площу:

  • Для квартир, в незалежності від їх кількості це 60 квадратних метрів

  • Для приватних будинків, незалежно від їх кількості це 120 квадратних метрів

  • Якщо у вас є і квартири і будинки, то це 180 квадратних метрів

Тобто, якщо у вас є квартира у Києві, загальною площею 70 квадратних метрів, то вам нараховується пільга на 60 квадратних метрів, а за решту ви платите, виходить 10*24=240 грн. складає сума вашого річного податку. Якщо у вас дві квартири по 70 квадратних метрів, то все одно пільга лише 60 метрів. Тобто 140-60=80, 80*24=1920 грн.

Цікаво з судової практики у справах про нерухомість

За яких у мов надаються ці пільги?

Ці пільги надаються усім, тому простіше сказати, коли ви можете втратити ці пільгові квадратні метри. Причини втрати пільгових квадратних метрів:

– якщо у вашій власності є квартири загальна сукупна площа яких перевищує 300 квадратних метрів;

– якщо у вашій власності є будинки загальна сукупна площа яких перевищує 600 квадратних метрів;

– якщо у вашій власності є будинки та квартири загальна сукупна площа яких перевищує 900 квадратних метрів;

– якщо нерухомість використовується для отримання прибутку (оренда, лізинг, позичка, використовується для підприємництва).

Є якісь спеціальні ставки для «великих» квартир та будинків?

Спеціальної ставки немає, а от чи додаткова фіксована сума – є. Якщо у вашій власності є квартира, площа якої більша за 300 квадратних метрів, чи будинок, площа якого більша за 500 квадратних метрів, то за кожен такий об’єкт ви платите по 25000 гривень у рік до бюджету.

Зразки позовних заяв у судових справах з приводу нерухомості

Якщо я отримав власність не з початку року, то як мені нарахують податки?

Податок буде розраховуватися з першого числа місяця у якому ви набули власності на квартиру чи будинок, тобто якщо купили квартиру 15 липня, то податки платитимете за неї з липня, а старий власник заплатить по кінець червня.

Як платити податок, якщо у квартири декілька власників?

Не важливо, скільки власників, кожен платить за свою частину, відповідно до розміру своєї частки, тобто якщо квартири 100 квадратних метрів, а у неї 2 власника, і у кожного по ½, то податок не нараховуватиметься взагалі, адже кожен використовує свою пільгу про 60 квадратних метрів.

Якщо власників декілька, але у спільній сумісній власності і воно не поділено в натурі, то платитиме хтось один за їх згодою, або за рішенням суду.

Коли і як нараховують податки на нерухомість?

Контролюючий орган до 1 липня року, що йде за звітним має прислати вам повідомлення-рішення з розрахованою сумою податків. Тобто до 1 липня 2018 року вам мають прислати повідомлення про податки за 2017 рік. Якщо ви отримали повідомлення то у вас є 60 днів на оплату.

Юридичні особи платять податок авансованим платежем щокварталу, до 30 числа місяця, що йде за звітним кварталом.

Яка відповідальність за несплату податків?

За місяць прострочки вам нарахують 10% від суми податків штрафу, більше ніж за місяць 20% від суми податків. Якщо вам не вручили повідомлення до 1 липня, то ви звільняєтеся від відповідальності за несплату.

Що робити якщо ви незгодні з нарахованими податками?

У такому випадку не тягніть а оскаржуйте суму нараховану вам до вище стоячого органу над тим, який вам нарахував податок, або до суду в адміністративному порядку. Адже можливо у органу, що нараховує податки неправильні відомості про площу об’єкту, кількість його власників тощо.

Нотаріус Київ.

Техпаспорт для квартири чи будинку

Оцінка для нерухомості.

Агенство нерухомості.

Стаття: “Які податки платитиму українці за свою нерухомість у 2018 році” російською

Про автора Адвокат Київ

Адвокат спадкування, нерухомість та сімейні спори. Юрист по спадкових питаннях, питаннях повязаних з нерухомістю та сімейними спорами. Юридичні консультації адвокатів та юристів: спадкове право, спори щодо нерухомості та поділу майна в Україні та Києві.
Опубліковано у Нерухомість | Теґи: , , , , . | Додати в закладки: постійне посилання на публікацію.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *